Tankar om kärlek


Ända sedan jag var liten, så har jag funderat mycket på kärlek. Jag har ställt mig själv tusentals frågor, vet inte ens om jag har svar på 5%, men jag tänkte ändå dela med mig av några av dom frågorna och svaren.


1). Varar kärlek för alltid?
- Ja. Jag tror att kärlek kan förändras och man kan älska varandra på olika sätt. Det finns en textrad i en Brad Paisley låt som går: "When a man and woman start growing old / The fire & passion may grow cold / But what they've got still warms their soul / Love is never-ending". Jag tycker att det förklarar precis hur jag känner på den här frågan.

2). Varför kan han inte se?
För han är dum.

3). Räcker det bara med att älska någon?
You tell me when you find out.

4). Varför gör det så ont när vi såras?
Det sägs att hjärtat är ett av de starkaste och viktigaste organen, men jag säger att det är skitsnack. Trots att vi har så mycket hud och vävnad som skydd runt det, så bryter sig hårda ord och obesvarad kärlek igenom som pilar.

5). Finns det kärlek vid första ögonkastet?
Jag vet inte. Jag vill gärna tro det, men det har aldrig hänt mig. Vissa människor påstår att det finns lust vid första ögonkastet, men jag är inte så säker på det heller. Jag kan bara hoppas att det finns.

Hur känner du? Kommentera! Jag vill höra dina åsikter :)




Kommentarer
Postat av: Lottie

Låter väldigt vettigt i mina öron faktist ;)

2010-04-29 @ 17:57:27
Postat av: Madde

Man tackar, man tackar. :)

It took me years to figure it out. ;)

2010-04-29 @ 18:07:49
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/
Postat av: Syrran

skrev lite tankar om karlek pa min blogg idag :) borjade tanka pa vad du skrev ock insag att min kommentar skulle bli for lang att skriva har :D hoppas du hade en bra dag gumman! saknar dig!

2010-04-29 @ 23:29:59
URL: http://theswedeturnedparsnip.blogg.se/
Postat av: Madde

Saknar dig också!

Läste dina tankar, mycket bra skrivet! :) La mycket på minnet...kramar!

2010-05-02 @ 12:39:07
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0