Who I am

Dom som känner mig vet att jag gillar att tänka. Grubbla och analysera allt. Det är min grej. ;)
Det var idag då jag började fundera när jag hörde texten i en låt som heter "Every Part Of Me".

"Maybe I will never be
Who I was before
Maybe I don't even know her anymore
Maybe who I am today
Ain't so far from yesterday
Can I find a way to be, every part of me?"

Jag brukade vara i den situationen, precis i tiden när man ändras. Man slits mellan att vilja fortsätta att utvecklas och växa som person och stoppa tiden och fortsätta leva i just den tiden.

Jag brukade slitas mellan att vara en glad, sprallig tjej som gillade Disney musik och kattungar eller en tjej med lite mer djup som tänkte mycket och lyssnade på seriös musik. Detta var något jag fundera över väldigt mycket och något jag spenderade mycket tid på att tänka över. Just då verkade det som ett omöjligt val. Det var inte förrens ett tag efter då jag insåg att jag inte behövde välja. Det finns så många olika sidor av våra personligheter och det finns ingen som säger(förutom hela vårt samhälle) att vi inte kan vara många olika saker. Jag kan ta mig till exempel. Jag är en komplicerad person med humörsvängingar. Samtidigt, så behövder du inte göra mycket för att vara min vän. Jag är ivrig och sprallig. Jag är lugn och samlad. Du kan inte placera mig i ett fack. Det tog mig ett tag att inse det - men jag är stolt över det. Och jag är nöjd med person jag är idag.

På ett sätt kan jag dock relatera till texten. I raden "maybe I don't even know her anymore" är lite så jag känner. Jag är en tonåring. Jag växer upp lite mer varje dag. Om jag ser tillbaka på personen jag var för tre år sedan så känner jag inte igen henne. Jag ser inte ens det som mig själv, för det känns inte som mig själv. Det var en annan person, en annan tjej. En annan Madde. Inte för det var så jättemycket fel på den Madde - men jag är glad att jag inte är så nu.

Inse att du inte behöver ha en sida. Allt i vår värld är inte svart eller vitt.
Det finns gråa nyanser. :)


Kommentarer
Postat av: syrran

alderdes riktigt gumman! var den du ar och var stolt over det :) och vet att jag ar stolt over dig :) det finns ingen som du gumman! du ar den basta systern man kan onska sig :) kramar i massor!

2010-04-17 @ 20:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0