Lek med låtar

Okeej, så jag gjorde precis ett test som är riktigt kul! Vad du gör är att du tar fram din iPod, mp3 eller sätter på iTunes eller Windows Media Player. Du väljer shuffle/blanda och tryck på play. Skriv sedan ner låtarna du får i den här formen. Skratta eller förvånas över hur dåligt(eller bra!) det stämmer.

Mitt resultat;


Opening Credits:
I'd Lie - Taylor Swift
Waking Up: With You In Your Dreams - Hanson
First Day of School: Good Girls Go Bad - Cobra Starship
Falling in Love: Turn Right - Jonas Brothers
Fight Song: Seasons of Love - RENT
Prom: Please, Please - McFLY
Life: Underdog - Jonas Brothers
Career: Chasing After Something - Mia Carruthers & The Retros
Mental Breakdown: Crazy Good - Tiffany Alvord
Driving: 19 & Crazy - Bomshel
Flashback: California Girls - Katy Perry
Getting Back Together: Last Time Around - Nick Jonas & The Administration
Wedding: Lessons Learned - Carrie Underwood
Birth of Child: Hey Whatever - Westlife
Final Battle: if Tomorrow Never Comes - Ronan Keating
Death Scene: Flowers - Brad Paisley
Funeral Song: California Dreamin' - Beach Boys
End Credits: Playing For Keeps - Switchfoot

Kommentar;

Haha, det blev ju lite flummigt som väntat. California Girls ger mig inga flashbacks, jag skulle inte spela California Dreamin' på en begravning och det känns ju lite fel att födseln av sitt barn är typ, whatever. ;) MEN, det var dock några saker som passade väldigt bra. I'd Lie var för bara något år sedan the story of my life, så den passar bra som opening credits, Chasing After Something passar perfekt på career eftersom jag vill bli låtskrivare och det är en ganska svårfångad dröm, Underdog på life är helt perfekt - jag tycker inte jag smälter in precis, hihi! Och jag skulle nog spela 19 & Crazy i min bil, varför inte? Den är härlig. :)

GÖR TESTET SJÄLV!


Kommentarer
Postat av: Ottilia

Okej, jag testar och lägger upp på min blogg. :D

2010-08-02 @ 22:44:35
URL: http://www.ottawia.blogspot.com
Postat av: Madde

Haha, gör så! Jag ska kolla det. :D

2010-08-03 @ 00:01:16
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0