Böcker, böcker, böcker!

Jag ÄLSKAR verkligen att shoppa! Det är alltid kul att gå i affärer och stunden då man hittar den perfekta klänningen eller toppen - jaa, den stunden är magisk.

Men det är inte bara kläder jag gillar att köpa. Jag älskar även att köpa böcker!

Jag är väldigt ofta inne på adlibris.com(svensk boksida) för dom har både vanligt, svenska böcker och ovanliga, engelska böcker. När man skapar ett konto kan man börja köpa böcker, men man kan även skriva en önskelista, dvs markera böcker som man vill ha & spara det i en lista så att man kommer ihåg det. Tänkte att jag skulle visa er min idag. :D

1). "If You've Got A Dream, I've Got A Plan"
Kelley Lovelace & Brad Paisley



Beskrivning;

Detta är typ en how-to låtskrivarbok skriven av en framgångsrik låtskrivare(Lovelace) och en framgångsrik artist/låtskrivare(Paisley). Den innehåller väldigt många smarta tips och råd om hur man får sina låtar att bli publicerade och vilka vägar man ska välja som låtskrivare. Jag har fått väldigt många tips och rekommendationer om den här boken och jag har velat köpa den i över ett år snart. Ska förmodligen beställa denna idag! :)

2). The Guardian
Nicholas Sparks



Beskrivning;

Fyra år efter att Julie Barenson förlorade sin man, funderar hon på att ge kärlek en andra chans och undrar om hon borde välja sofistikerade Richard som behandlar henne som en drottning, eller jordnära Mike som är hennes bästa vän. Men när hon slutligen väljer en man, förvandlas den andras avundsjuka till ett dödlig beroende.

3). L.A. Candy
Lauren Conrad



Beskrivning;

I Los Angeles handlar allt om att leva livet - gå på klubbarna, flörta med snygga killar och designerkläder. Den 19-åriga Jane längtar tills hon kan börja suga i sig atmosfären i L.A. Hennes bästa vän Scarlett gillar Janes idé och är med på att flytta dit. Efter ett tag så kommer en producent upp till tjejerna och frågar om dom skulle vilja medverka i en reality show, ungefär Sex And The City i verkligheten. Såklart vill tjejerna det!
Med det nya kändisskapet kommer VIP-inbjudningar, nya vänner och gratis designerkläder och Jane älskar det. Men snart inser hon att i en stad där alla jagar sina drömmar finns det alltid någon som försöker sno en bit av hennes...


4). Rock Chicks
Ronni Cooper



Beskrivning;

“Behind every great man there is a woman. Behind the world’s greatest band there are three.”

Groupien: Coco LaBiba har skönheten, pengarna - men hon behöver bara musik, sex och kändiskap för att bli hög. Hon vägrar att sluta leva sitt vilda liv för någon - förutom killen hon aldrig kan få.


Frun: Marny Rammer - Sångarens söta, blyga och drivna fru. Men det finns ett pris att betala när kändisskapet knackar på din mans dörr och för Marny så kommer det i en väldigt farligt hög med vitt puder...


Managern: Lori Wyatt är tjejen från landet som blev rockbands manger som kan outplay vilken man som helst på det dom kan bäst och är även tjejen som är villig att göra vad som helst för att ta hennes killar till toppen.



Kommentarer
Postat av: jakob

Hur kommer det sig att jag inte ser EN ENDA bok av Björn Ranelid på din önskelista?!

2010-07-19 @ 12:36:26
Postat av: Madde

Jadu, Jacke...kan det ha något att göra med att jag aldrig har hört talas om honom? ;) Vilka böcker har han skrivit?

2010-07-19 @ 15:57:16
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/
Postat av: Jakob

Hur kan du inte har hört talas om honom? Det är min favoritförfattare! Han är en fantastisk författare och en jättetrevlig människa(har träffat honom).

Han skriver, tillika pratar så speciellt att hans språk kallas ranelidska! En av Svea rikes mest älskade författare. Han har bland annat belönats med augustpriset år 1994.

Den överlevande trädgårdsmästaren (1983)

I glastiden (1985)

David Hills obotliga minne (1987)

Påfågelns längtan (1989)

Mördarens öga (1990)

Mästaren (1992)

Mitt namn skall vara Stig Dagerman (1993)

Synden (1994)

Kärlekens innersta rum (1996)

Till alla människor på jorden och i himlen (1997)

Tusen kvinnor och en sorg (1998)

Min son fäktas mot världen (2000)

Krigaren (2001)

david puma och drottning Silvia (2002)

Kvinnan är första könet (2003)

Bär ditt barn som den sista droppen vatten (2004)

Lustmördarna (2005)

Hjärtat som vapen (2006)

Paradisets nycklar hänger i helvetet (2007)

Ansikte av eld (2008)



Mellan mörker och ljus. Erik Höglunds 80-tal (1988)

Götgatan leder till månen (1999)

Från Lustgården till Möllevångstorget (1999)

“Drömmen om Amerika” i They yearned for America (2002)

Minnesbilder från Österlen (2002)

Ord (2003)

Turning Torso (2005)

2010-07-20 @ 15:48:15
Postat av: Jakob

Nyligen utgavs "Kniven i hjärtat". Upptäck Björn Ranelid!! Vissa journalister vill fridlysa honom för han fantastiska språk!

2010-07-20 @ 15:51:06
Postat av: Madde

Jag känner mig väldigt dum just nu, men jag har inte hört talas om någon av dom böckerna! x)

Ska försöka ta mig i nacken dock och läsa någon.

Cool att du har träffat honom. När?

2010-07-20 @ 16:59:18
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/
Postat av: Jakob

2010-07-20 @ 17:32:47
Postat av: Jakob

Har höll ett föredrag på Klintagården vid Köpingsvik i Måndags förra veckan. Föredraget var fantastiskt! För första gången på väldigt länge blev jag exited!! Han var jättetrevlig när jag pratade med honom efteråt.

Är lite chockad över att du inte hade hört talas om honom, Simon kände ju till honom....

http://www.bjornranelid.se/

2010-07-20 @ 17:37:29
Postat av: Madde

Haha, jag kan verkligen tänka mig att du blev excited över det.

Tänk, Jacke...jag blir excited över Jonas Brothers & du blir excited över Björn Ranelid...vi är alla olika! :D

2010-07-21 @ 08:34:41
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/
Postat av: Jakob

Ja, jo, och tur är väl det.

2010-07-21 @ 11:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0