Svensktoppen Nästa & Magnus Bäcklund(Fame)

Simons familj hämtade upp mig runt klockan 6 och då åkte vi direkt in till Kalmar.  Hela grejen drog igång vid 7 och höll på till klockan halv 10. Väldigt bra att vi fick sittplatser, hade blivit väldigt jobbigt annars.
Svensktoppen Nästa är en utagning som ger svenska musiker en chans att komma in på svensktoppen. Idag var det en av uttagningarna och den jag hejade på gick faktiskt vidare! Hon var väldigt duktig och spelade munspel och gitarr samtidigt at one point! När Svensktoppen var klart, var det lite mellan underhållning av bandet och sedan kom Magnus Bäcklund ut. Jag hade inte stora förväntningar, men hjälp vad killen kan uppträda. Jag tycker det är så synd att artister som honom, som kan både sjunga och underhålla, "glöms bort" så snabbt. Musik branschen är hård och ger inte alltid andra chanser. För er som inte kommer ihåg med Magnus Bäcklund är, så är han killen i gruppen Fame som vann Melodifestivalen med låten "Give Me Your Love" och kom sedan 5:a i Eurovision.

Här kommer bilderna från kvällen! :)



SIMON ÄR TAGGAD!



SIMONS DRÖM VIRVEL. DETTA ÄR DET FÖRSTA HAN GÖR NÄR VI SKA KOLLA PÅ ETT UPPTRÄDANDE. SNOR MIN KAMERA OCH FOTAR TRUMMORNA. MIN KNASIGA ÄLSKLING. X)



JAG! :D



"NÄR SOMMAREN KOMMER SE TILL ATT DU HAMNAR I KALMAR
NÄR SOMMAR'N ÄR HÄR SE TILL ATT DU KOMMER TILL STAN
HÄR ÄR ALLA EN VÄN PÅ KROGAR OCH FIK
NÄR GATOR OCH TORG FYLLS AV HÄRLIG MUSIK
NÄR SOMMAREN KOMMER SE TILL ATT DU HAMNAR I KALMAR"

TEXT & MUSIK; LENNART PALM



TJEJEN SOM GICK VIDARE!
LINDA HETTE HON OCH KOMMER FRÅN VÄSTERVIK, HON VAR RIKTIGT DUKTIG.



BUDJI, ADÉE & SCHMOOVE KÖRDE EN RAP LÅT SOM VAR HELT OK
DOM HADE DOCK VÄLDIGT BRA SCENNÄRVARO! :)




FRIDA FRÅN ÖLAND UPPTRÄDDE FÖR FÖRSTA GÅNGEN INFÖR EN STOR PUBLIK
BRA, POPPIG LÅT!



GITARRISTEN I BANDET SOM UNDERHÖLL I PAUSEN.
HAN VAR GRYM!



MAGNUS BÄCKLUND



MAGNUS BÄCKLUND



MAGNUS BÄCKLUND



MAGNUS BÄCKLUND



TILL SISTA NUMRET DROG HAN UPP EN TJEJ I PUBLIKEN SOM SJÖNG JESSICA ANDERSSONS DELAR I "GIVE ME YOUR LOVE". MYCKET UNDERHÅLLANDE.

Det var nog det, you guys. Nu måste jag gå och lägga mig, är verkligen supertrött! Imorgon ska jag ta en låååååång sovmorgon och på kvällen ska jag in med Lottie & Ottilia till Kalmar för att se Eclipse. Trevligt. :)  Hörs imorgon, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0