God morgon, fridykning och Jimmy Jansson

Heej allihopa.
Hoppas alla har sovit gott. Jag har redana vaknat ett par gånger, men tvingat mig själv att somna om - det är ju helg! Måste ta vara på tiden jag har.
Idag ska jag hem till Chrille vid 3 för filmkväll eller liknande. Det ska bli kul, jag har inte varit på det på ungefär 2-3 veckor, så det är verkligen på tiden! Det blir förmodligen massor med skratt & flumm! Tar med mig kameran, har en stark känsla av att jag kommer hem med ganska roliga bilder. ;)

Jag tänkte visa er det här för länge sen, men jag glömde helt bort det. Jag hittade det på en annan storbloggares blogg och det är ett klipp på Guillaume Nery, som världsmästare i fridykning, som dyker ner i ett av världens djupaste vattenhål, på ett enda andetag. Många andra dykare fanns på plats för att filma händelsen, och här har ni resultatet;



Jag vet att ni förmodligen är trötta på mitt tjat om sommarlov, men det får ni stå ut med - för här kommer lite mer. ;) Jag var inne på YouTube(suprise, suprise!) och hittade gamla Jimmy Jansson låtar! Ahhh! Sommarminnen. Min storasyster köpte hans album och det blev perfekt bakgrundsmusik till bakning, städning och allmänt mys.


Jag har aldrig känt så här,
som om jag lever i en annan värld.
Jag försöker slappna av,
men det är alldeles för svårt när hon är här.
Hon lovar mig att alltid stanna kvar.
Ja, hon lovar mig att jag är allt hon har.

Sången om flickan,
flickan bredvid mig som viskar hallå.
Hon stormar av lycka,
lycka omkring sig
för att jag ska förstå.
Att hon är flickan från det blå.
Ja, hon är flickan från det blå.

Ha det bra, hörni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0