I'M ALIVE!



Jag lever! Jag är inte död! Jag har inte bara bloggat på länge! Yeaaaaaaaaahhhhh!

Okeej, nu räcker det. ;) Jag har haft väldigt fullt upp dom senaste dagarna, det har varit Juniyra, Melodifestival, Klassens Dag, m.m och jag har stannat i skolan tills 20:00 två dagar i rad. Så att blogga har inte riktigt varit på min "att-göra" lista. Om ni förstår. :) Hursomhelst, jag kan ge er en snabb uppdatering.

JUNIYRA; Jag, Lottie, Dennis & Simon körde två låtar, Don't Stop Me Now & Jailhouse Rock. När vi körde för skolan var publiken väääääldigt seg. Gillar verkligen Skansen - men dess elever; inte alltid den bästa publiken. När vi uppträdde för föräldrarna var det en helt annan femma. Dom klappade, applåderade, bjöd på sig själva när dom blev uppdragna på scenen för att doppa huvudet i en bunke med mjöl för att hitta en sockerbit. En här publik helt enkelt. ;)

MELODIFESTIVALEN; Jag uppträdde med två låtar - Where I'm Suppost To Be(Jag-sång, Lottie-gitarr, Moa-bas och Simon-trummor) och Crying Out My Heart(For You)(Jag-gitarr+sång, Vendela, piano+sång, Lottie-bas och Simon-trummor). Vet inte vilken plats vi kom på, eftersom dom bara räknade upp dom två grupperna med flest röster. Det slutade med att Dennis, Chrille och Simon kom på 2:a plats, så jag är en mycket stolt flickvän. :) Tyckte dom förtjänade att vinna, med tanke på att vinnarlåten inte ens hade akord. MEN! Det är en annan historia. :)

KLASSENS DAG; Väldigt lyckat! Vi tog det lugnt och beställde pizza från Mörbylångas enda pizzera, såg på film(Kick Ass - good choice!), åt popcorn och godis, hade tipsrunda om klassen och till slut spelade vi tjejer en låt som vi skrev på musiken, "Tjejerna I 9c". :) Johan, vår gamla lärare i 7:an, kom förbi och det var så kul att se honom igen! Han är fortfarande jättehärlig och snäll! Han skulle försöka komma förbi imorgon och kolla in revyn, som är vid 12-tiden(LYCKA TILL OTTILIA! <3).

Idag åkte jag och Simon in till stan och fixade lite grejer inför skolavslutningen. Jag köpte papper till en skylt, klistermärken, permanent-pennor, ballonger, ett linne på New Yorker och nya hörlurar(mina har varit trasiga i flera veckor nu!). Bara en dag kvar!! I can't wait. :)

VIHÖRSSENARE.

Lyssnar just nu på;
The Way I Loved You - Selena Gomez
- Jag älskar att lyssna på break-up songs. Även om jag inte går igenom ett break-up.
Ehh. Jaa. Jag är alltid logisk, som du ser.


Kommentarer
Postat av: Ottilia

Yay, Madde lever! :D



(TACK! <3)

2010-06-16 @ 20:54:47
URL: http://www.ottawia.blogspot.com
Postat av: Madde

Haha, yay! Let's celebrate!



(INGEN ORSAK!<3)

2010-06-16 @ 21:23:06
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0