London calling?



Idag hade vi besök av vår SO lärare Yvonnes dotter Karin som har bott i London i några år. Hon kom in på vår engelska lektion och berättade om livet i London, m.m. Det var riktigt intressant!

Hon hade rest dit när hon var 18 år och planerade att stanna ungefär 2-3 månader. Nu, efter 5 år, är hon fortfarande där. :) Hon hade tagit olika ströjobb, som t.ex. servitris, lärarassistent, bartender, anställd på vandrahem, m.m. Jobben gav henne inte jättemycket pengar, men det gav henne mycket efarenhet. Hon nämde också att bland dom 200 olika människorna hon jobbade med, var 10 stycken engelskmän. Resten var från olika delar av världen och det är samma sak med själva London. Det är många olika människor så om man går ut på gatan kan man höra minst 5 olika språk, berättade Karin.

Jag tycker att London är helt fantastiskt, det är en helt annan energi där än någon annanstans. Det skulle vara så kul att besöka det igen...förhoppningsvis blir det snart!

Jag har alltid haft min framtid lite riktad på att bo i USA och det skulle vara helt fantastiskt om den drömmen blev sann. Men samtidigt skulle det vara spännande att bo i London ett tag, bara för att uppleva något annat och lära mig språket ännu mer. Mitt mål är att kunna prata flytande engelska och det skulle ju vara jättebra träning. Man lär på ett helt annat sätt när man "tvingas" prata språket, när man inte har något annat val. Dessutom skulle jag vara närmare min syster Malin, som flyttar från Irland till Skottland under sommaren. Och det lockar definitivt! :)

We'll see what the future has in store in me...:)


Kommentarer
Postat av: KungeN

Fast mellan London och Skottland skulle jag gissa på att det är minst 25 mil...

2010-06-03 @ 19:43:13
Postat av: Syrran

YAY!!!!! flytta till the UK Madde!! Hade varit sa fantastiskt roligt att ha dig lite narmre. det ar inte sarskillt svart att ta sig fran London till Skottland. hoppa pa en buss eller ett tar eller varfor inte ett flygg sa hamtar vi dig i Edinburgh ;)



tihi! follow your hear madde. det viktigaste ar att du hamnar dar det ar meningen att du ska vara. fast det hade varit underbart att ha dig nara igen :)



kramar i massor!

2010-06-04 @ 18:45:43
URL: http://theswedeturnedparsnip.blogg.se/
Postat av: Madde

Jo, men tänk lite! x) Det är ju iallafall närmare än mellan Sverige och Skottland.

2010-06-07 @ 18:38:31
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0