Summer of 2006 <3

Ibland kommer jag på mig själv med att sakna vissa tidsperioder hemskt mycket. Till exempel: 90-talet. Visst, jag hann bara uppleva 6 år av det, men ändå. Vad hade 90-talet INTE? Pojkband, konstiga kläder, magtröjor, Disneydags, A-Teens. Det var inget snack om iPhone eller Twitter eller allt som är på våra "must-have" listor idag.

Tidsperioden jag saknar just nu är 2006's sommar. Det var tider det! Jag hade inte börjat högstadiet än, det var inget snack om betyg, jag planerade mitt bröllop med pojkbandet Dream Streets sötaste medlem och poplåtar gick om och om igen i mina mp3 hörlurar.

Det var sommaren fylld av Hilary Duff, noveller, Jesse McCartney, The OC & Boys Like Girls. Sommaren i min egna lilla bubbla. På både gott och ont. Jag skrev mycket den sommaren. Antagligen för att jag hade mycket tankar i huvudet. Dom tankarna blev till slut noveller och texter och till slut...låtar. Början på något helt nytt. Början på idag, egentligen. Hjälp vad jag önskar att jag kunde, endast för ett ögonblick, besöka den 13-åriga versionen av mig som låg ute i gräset och inte hade en aning om allt underbart som väntade henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0