Dra inte alla över en kam!

Jag är trött på människor som slipper konsekvenserna av vad dom gör, p.g.a av dumma ursäkter. Om Miley Cyrus ger en "lap dance" till en 45-årig man, så heter det "hon är en tonåring och alla tonåringar gör så, blablabla". Om Kissie sätter sig i en soffa inför 100 000 tittare och säga att hon ska starta slagsmål och hänger ut människor("Gud nej, man kan ju inte se fet ut i bloggen!"), så heter det "hon har ju en karaktär att leva upp till blablabla".

Vet ni vad?

Det spelar ingen roll!
Alla människor har ett ansvar för handlingarna man genomgår. Och dessutom, vad är det för snack? Jag är tonåring och jag ger inte lap dances. Är jag konstig för det? Jag lägger inte ut bilder på internet när jag står i BH och trosor. Är jag inte tonåring för det? Jag älskar att ha kul med mina kompisar, dansa och vara allmänt flummiga. Men jag behöver inte bli full för det. Jag tar inte bilder för att jag behöver bekräftelse som andra gör. Och gissa vad? Jag är tonåring.

Om jag skulle göra som Kissie och kräva slagsmål överallt - då skulle ingen prata med mig. Och vet ni varför? För det är taskigt och omoget. Alla skulle säga; "Skärp dig, Madde! Nu beter du dig inte som dig själv." Så min stora fråga är: Varför reagerar ingen när andra människor gör det? Gör det någon skillnad att dom står i rampljuset? Det innebär ju egentligen att dom har ännu mer ansvar. Det finns många människor som ser upp till dom, så många tjejer som har alla dom här kändisarna och bloggarna som idoler. När kommer idolerna inse det?

Jag spelar till en barnkör och jag märker att dom tjejerna ser upp till mig. Därför behandlar jag dom som jämnlika; jag pratar och skrattar med dom. Och jag beter mig bra. Jag lever mitt liv på det sättet jag tycker gör mig till en bra person. Om tjejerna ska ha någon att se upp till, då ska det vara en bra person, anser jag.

Sluta dra alla över en kam! Bara för att en tonåring beter sig illa, betyder inte det att alla gör det.

Jag har ansvar. Du har ansvar. Vi har ansvar.

Dags att inse det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0