Ett trevligt möte :)

Jag stod nere på busshållplatsen och väntade på 103:an, då en amerikansk kvinna kom fram och frågade mig och mannen som stod vill busskuren om vi pratade engelska. Vi sa båda ja, och då frågade hon om vi kunde hjälpa henne med att hitta en buss till Borgholm till henne och hennes borg. Min buss-kurs granne tog upp en busstidstabell och jag skickade snabbt iväg ett sms till KLT. Vi fick till slut fram en buss till henne & när hon gick så började min busskurs-granne prata engelska! Jag blev lite förvånad, men jag började prata med honom. Det visade sig att han var från Kalifornien, USA och skulle till Kapellagården i Vickleby. Det var verkligen jättekul. :) Vi pratade lite om USA och jag berättade om att jag gärna vill bo i Nashville, TN när jag blir äldre. Då kom vi in på ämnet country musik och det visade sig att han också tyckte om det! Vi fortsatte prata om Sverige, världen, mat, skolan och allt annat mellan himmel och jord. Han kunde några ord på svenska som han stolt slängde in under vår konversation, men annars pratade han ren amerikanska, vilket var väldigt skönt för det var aldrig ett ögonblick då jag inte förstod vad han sa. Det var trevligt i allmänhet. :) It made my day.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0