Kill it with kindness

Jag satt och läste Giovanna Falcone's(en brittisk tjej) blogg och snubblade över ett inlägg som innehöll frågan till henne; Vilket är ditt livsmotto?. Giovanna svarade; Kill it with kindness.

"Kill it with kindness" innebär att när någon sårar dig, går bakom din rygg eller gör dig besviken: döda negativiteten med ett leende. Då kan den personen inte säga något OCH du är the bigger person. Tyckte det var ett väldigt smart livsmotto och väldigt intressant om man tänker efter. Människans naturliga reaktion när någon attackerar oss, är att försvara oss med ord eller våld. Men man tjänar så mycket mer på att bara strunta i det. Tro mig, det finns för mycket roliga saker än att prata skit om andra eller skapa drama. Tänk så mycket man missar!

Jag vet, det är inte alltid lätt att strunta i saker som sårar en. Men, jag tror att i slutändan, så kommer det gynna dig. Du kommer må bättre själv och du kommer se världen i ett mer positivt ljus.

Från och med nu ska jag försöka tackla negativitet med ett leende. För jag vill leva mitt liv på ett positivt sätt. :)

Hur vill du leva?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0