ÖMSA, BÖMSA, LÖMSA...vad rimmar mer?!

Så det är fortfarande ÖMSA. :) Vet dock inte om jag fick gjort så mycket jag ville få gjort. På morgonen hade vi nationellt prov i NO, skojskoj. Men jag tror faktiskt det gick OK. Jag tog med mig blåbärsmuffins, drick-yogurt och "The Last Song" av Nicholas Sparks - man jag ju lätt säga att jag var oändligt mycket mer intresserad av boken än provet. :D But that's alright.

Nationella höll på ända tills 11 och sedan var det dags för lunch: dillig kyckling. :S Översättning = kycklingbitar dränkt i dillsås. Urghhh.

Efter lunchen gick jag, Simon, Lottie, Dennis & Vendela bort till musik salen för att träna inför Talangjakten vi ska ha på vår rollspelsdag om 50-talet. I'm excited, jag tror det kommer bli riktigt bra! :) Ska dock inte skriva vad det är för låtar, vi låter det bli en överraskning.

Sista lektionen satt jag med svenskan och försökte få klart min roll. Har fortfarande en bit kvar på det, men det formar sig. Året är nämligen 1959 och jag heter Sara-Lisa(efter min farmor) och jag är 16 år. Jag bor i Mörbylånga och mina största intressen är att umgås med mina tre bästa vänner Eva, Elisabeth & Ina(Vendela, Lottie och Ottilia). Jag gillar också att skriva och läsa. Jag har stora drömmar för min framtid. Btw, det där är INTE hela min roll, det var bara en kort sammanfattning för bloggen. :) Jag har dessutom skrivit en dikt som jag ska säga att min roll har skrivit(över-ambitös? Haha!). Kan lägga in den här också. :)

Ska snart börja plugga, see ya later!


Detta Ljuva 50-tal
Av: Sara-Lisa(Madde)

Elvis Presley, utsvängda jeans och blommiga mönster
Stora klänningar, Korea kriget och vita fönster
Mycket kan hända på endast tio år
Vi kan få tid att läka andra världskrigets kvarstående sår
John F. Kennedy träder in i politikens värld
och Marilyn Monroe påbörjar sin Hollywood färd
Våra ögon öppnades för den fyrkantiga lådan, så full av information
Och plötsligt blev vårt vardagsrum som en fullpackad tågstation
Det finns så många möjligheter, det är tillåtet att man chansar
Det finns glädje i luften och människor går ut och dansar
Det är en värld där vi kvinnor kan ha den stora drömmen
Vi behöver inte längre följa strömmen
Och jag inser nu, när jag sitter i skolans tredje sal
Vad jag älskar, detta ljuva 50-tal!

Boys will be boys. x) Jag & Simon, mars 2010



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0