Våren välkomnas varmt!



Heeeeeeeeeeej.
Idag mår jag bra. Det har varit fint väder & jag har hunnit med väldigt många grejer idag. Tycker faktiskt att jag förtjänar en applåd! ;)

Detta har jag gjort idag:

+ Varit på styrelsemöte i kyrkan
+
Handlat lite mat på Konsum
+ Bokat en tandläkartid
+
Skrivit labbrapport
+
Pluggat matte
+
Planerat inför skämtfotot imorgon

PLUS varit i skolan, vilket jag tycker förtjänar en applåd var för sig. ;)

Vi hade ju besök av en man, Benny, som hade upplevt andra världskriget i Auschwitz, ett av dom största koncentrationslägerna som fanns. Han höll föredrag inför alla åttorna & niorna idag och det var verkligen gripande. Han var verkligen med om mycket, och det var så många gånger då han var nära på att dö men han gjorde inte det för att han var så beslutsam om att överleva det och kunna vittna om "helvetet", som han kallade koncentrationslägret.
Väldigt intressant att lyssna på & beundransvärt att han orkar att tala om det(han är dessutom 82!).

Jag känner att våren är på väg. Sommarlovet är så nära att jag nästan kan röra vid det. Är så spänd så jag nästan ryser. Så mycket roligt väntar! :)

Hoppas alla hade en fin måndag!


Kommentarer
Postat av: Ottilia

applåderar ;)

2010-05-10 @ 21:46:51
URL: http://www.ottawia.blogspot.com
Postat av: Madde

Tack, Ottilia! :D

2010-05-10 @ 22:23:08
URL: http://imaddesbubbla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0